Skip to content Skip to footer

Відкриті уроки про екологічне споживання інтернет-контенту: як підлітки можуть зберігати інформаційну гігієну

28.05.2025 стартував проєкт “Еко-Інфо.Діти” — важливий і своєчасний крок у напрямку інформаційної безпеки та свідомого користування інтернетом серед підлітків. У межах проєкту ми провели перші чотири відкриті уроки в Одеському ліцеї №35, присвячені темі екологічного споживання інтернет-контенту підлітками в умовах війни.

Ці зустрічі стали не просто уроками, а живим майданчиком для діалогу, роздумів і підтримки — простором, де діти можуть відчути себе почутими, зрозумілими та озброєними знанням.

Що відбувалося на уроці?

Програма була ретельно продумана і поєднувала в собі теоретичний фундамент та практичні інструменти з відповідального користування інформацією:

Доповідь соціального працівника Євгенії Номіровської окреслила головні виклики, які сьогодні стоять перед підлітками в цифровому середовищі: від потоків дезінформації до емоційного виснаження через надмірне споживання новин. Учні дізналися, як розпізнавати маніпуляції, реагувати на підозрілі повідомлення від незнайомців та не стати жертвами ворожих інформаційних впливів. Доповідь викликала жвавий інтерес і щиру зацікавленість у дітей.

Перегляд соціального анімаційного ролику став емоційною кульмінацією уроку. Цей ролик ми створили спільно зі студентами та викладачами Кафедри візуального Дизайну та Мистецтва Львівської політехніки, а також за участі відомого українського музиканта Дмитра Ліхачова. За допомогою простих, але глибоких візуальних образів, дітям вдалося донести складні, але важливі меседжі: відповідальність за поширення інформації, перевірка джерел, вплив негативного контенту на психіку та свідоме споживання інформації.

Виступи ветеранів війни — Андрія Здебського та Святослава Малишева — залишили глибокий слід у серцях учнів. Їхні щирі, відверті історії про досвід війни, силу духу, протидію інформаційним атакам і людську стійкість викликали повагу та захоплення. Діти слухали з непідробною увагою й цікавістю, ставили запитання, ділилися власними емоціями.

Інтерактивна частина стала логічним завершенням уроку. Підлітки активно вчилися розпізнавати фейки, обговорювали реальні життєві ситуації, шукали рішення, дискутували, сміялися, замислювалися. Це був справжній обмін досвідом і новими поглядами.

Чому це важливо?

У світі, де інформаційні війни стали не менш небезпечними, ніж збройні, інформаційна культура та критичне мислення — це нові інструменти захисту. Наші відкриті уроки показали: підлітки не лише відкриті до розмови на складні теми, а й прагнуть розуміти, вміти, діяти правильно.

Проєкт “Еко-Інфо.Діти” лише розпочинає свій шлях. Попереду — нові школи, нові зустрічі, нові обговорення. Ми прагнемо, щоб кожна дитина, кожен підліток в Україні мав змогу почути: ти важливий, ти можеш захистити себе, ти не один.

Висловлюємо щиру подяку:

Студентам Кафедри Візуального дизайну та Мистецтва Гнатюк Інні , Гупало Марії, Ленів Юрію, Цмоканич Майї
https://www.facebook.com/share/1AVozLwVgK/
та особисто ст.викладачу кафедри кандидату мистецтв Габрелю Тарасу Миколаєвичу
https://www.facebook.com/share/15DFNuArbe/

Українському музиканту та композитору Дмитру Ліхачову https://www.facebook.com/share/1BdJiX1EVY/

Директору Одеського ліцею # 35 Арвату Віктору Миколайовичу та заступнику директора з виховної роботи Радченко Надії Олексіївні за допомогу в реалізації проєкту та активну громадянську позицію
https://www.facebook.com/share/19h3JdwoNn/

З повагою,
Керівниця проєкту “Еко-Інфо.Діти”
Оксана Номіровська